Mersin Büyükşehir Belediye Başkanlığı Mersin İli Tarsus İlçesi Servis ( S Serisinden) Plaka İhalesi
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanlığı
Mersin İli Tarsus İlçesi
Servis ( S Serisinden) Plaka İhalesi İlan Metni
16/05/2025 tarih ve 409 sayılı Mersin Büyükşehir Belediye Meclis Kararına istinaden, Mersin ili Tarsus İlçesi için 312 adet S (Servis) serisinden plakanın 200 adedinin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun 35/c (45.) Maddesi gereğince ‘Açık Teklif Usulü’ ve yirmi dokuz (29) yıl süre ile ruhsat verme yöntemiyle ihale edilmesine ait ilan metnidir.
İşin Yapılacağı yer: Mersin İlinde Büyükşehir Belediye 6360 sayılı Kanun ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile belirlenen sınırlar içerisinde Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğine uygun şekilde Mersin ili Tarsus İlçesi için yapılacaktır.
MADDE 1- İhaleler 07.07.2025 ve 08.07.2025 tarihlerinde aşağıda belirtilen saatlerde Mersin Büyükşehir Belediyesi İhale Komisyonu ve idare huzurunda yapılacaktır.
-
- İstekliler tekliflerini 1 adet S (Servis) serisinden plaka için (29) yirmi dokuz yıllık KDV hariç ruhsat bedeli olarak teklif verecektir.
İşin yapılacağı yer Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğine istinaden edinilecek güzergah izin belgelerine uygun şekilde taşıma hizmetleri yerine getirilecektir ve S serisinden plaka takma hakkı sözleşme imzalanmasıyla birlikte başlar ve 29 yıllık sözleşmenin sonunda hiçbir ihtara gerek kalmaksızın plaka iptal olur. Sonrasında yeni bir ihale ile kazanım olmadıkça edinilen S serisinden plaka ile servis hizmeti yapılamaz.
MADDE 2- Şartname ve eklerinin nereden ve hangi şartlarda alınacağı: İhale dokümanı (Şartname ve ekleri) Mersin Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı Ruhsatlandırma ve Denetim Şube Müdürlüğünde görülebilir. 1.000,00 TL (Bin Türk Lirası) bedeli Mersin Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı veya Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı veznesine yatırarak 09:00 ve 15:00 saatleri arasında Ulaşım Dairesi Başkanlığı Ruhsatlandırma ve Denetim Şube Müdürlüğünden satın alınabilir. Şartname bedeli yatırılırken hangi plaka için ihaleye girileceği şartname makbuzu üzerinde belirtilmesi gerekmektedir.
MADDE 3- 29 Yıllık servis plakası bedelinin ödeme şekli, zamanı, yeri ve ödenmemesi durumu:
3.1 İstekli, ihalenin onaylanmasının tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde, kesin teminatı Muhasebe birimine teslim ederek, ihale bedelini Mersin Büyükşehir Belediyesi Vakıfbank Mersin Şubesi TR 56 0001 5001 5800 7287 3534 36 hesabına ödeyecektir. İhale bedeli peşin veya bedelin yarısını peşinat olarak ödeyerek, kalan bedel iki ayda bir ödeme ile altı (6) eşit taksitte (ilk taksit yapılan sözleşme tarihinden sonraki 2. Ayın 15ine kadar, önceki iki (2) ayın tüfe oranı eklenerek ödenecektir. Kalan taksitler takip eden her iki (2) ayda bir, her ödeme ayın 15ine kadar önceki taksit bedelinin üzerine geçmiş olan ayların tüfe oranları(son taksit on iki aylık ortalama tüfe oranı kadar)) eklenerek ödenebilecektir. Yatırılan peşinat bedeli ödeme dekontu veya yüzde elli (50%) peşinat bedeli makbuzu ibrazı edilmeden sözleşme imzalanmaz. Noter ve noterde doğacak damga vergisi gibi masraflar ihaleyi kazanan istekliye aittir.
3.2. İhale bedeli veya yüzde elli (50%) peşinat bedeli ödemesinin tebliğden itibaren 15 gün içinde yapılmaması durumunda 2886 Sayılı Kanunun 57. maddesi gereğince geçici teminat hiçbir ihtar ve hükme hacet kalmaksızın Belediyemiz bütçesine irat kaydedilecektir
3.3. Peşinat ve taksitli ödeme tercih edilmesi halinde, taksitlerin hiçbir tebligat yapılmadan, taksitlerin sözleşmenin imzalandığı tarihe göre iki ayda bir olmak kaydıyla altı (6) eşit taksitte (ilk taksit yapılan sözleşme tarihinden sonraki 2. Ayın 15ine kadar, önceki iki (2) ayın tüfe oranı eklenerek ödenecektir. Kalan taksitler takip eden her iki (2) ayda bir, her ödeme ayın 15ine kadar önceki taksit bedelinin üzerine geçmiş olan ayların tüfe oranları(son taksit on iki aylık ortalama tüfe oranı kadar)) tarihi geçirilmeden ödenecektir. Ödemenin yapılacağı ay ve günün resmi tatil gününe denk gelmesi halinde ödeme vadesi takip eden ilk iş gününe uzar.
3.4. Vadesinde ödenmeyen taksit bedellerine 21/07/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51. maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme zammı uygulanır.
3.5. Taksit Ödemelerinin herhangi birinin süresinde yapılmaması veya İki (2) taksit üst üste ödenmemesi halinde 2886 sayılı Devlet Kanunun 62. Maddesine göre belediyenin 10 günlük ihtarına rağmen durumun devam etmesi halinde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur ve teminatlar irat kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, sözleşme sahibinin borcuna mahsup edilmez.
3.6. Vadesi gelmeden yapılacak erken ödemelerde, taksit bedeline, sözleşme tarihinden o güne dek olan aylık tüfe oranları eklenerek erken ödeme gerçekleştirilebilecektir.
3.7. Sözleşme konusu işte fiyat farkı ödenecek birim fiyat ve erken bitirme primi bulunmamaktadır.
3.8. sözleşmede süre uzatımı bulunmamaktadır.
MADDE 4- İhaleye girebilme şartları, istenen belgeler:
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için şartlar:
4.1.1. İhaleye Gerçek ve Tüzel Kişiler girebilir, gerçek kişiler için plaka edinme sınırı beş (5), Tüzel kişiler için plaka edinme sınırı yirmi (20) adettir. Her plaka için ayrı ayrı teklif verilip, birden fazla plaka başvurusu için ayrı ayrı evrak dosyası hazırlanacaktır, teklif evrakları ve teminat makbuzları ayrı ayrı düzenlenecektir.
4.1.2. İhaleye Mersin İli Tarsus İlçesinde en az bir (1) yıllık ikamet sağlayan gerçek kişiler ve en az bir (1) yıl faaliyet gösteren tüzel kişiler girebilir
4.1.3. İstenen belgelerin başvuru dilekçesi ile sırasına göre ihale tarihine kadar dosya içerisinde eksiksiz ve zamanında İhale Komisyonu‘na teslim edilmesi gerekmektedir.
4.2. İstenen belgeler:
- Gerçek Kişiler İçin
a) “Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi” belge aslı veya e-devlet çıktısı,
b) Nüfus Kayıt Örneği,
c) Adli Sicil Kaydı (5237 sayılı kanunun 103, 104,109, 188, 190, 191, 227, 142/1b, 142/1c, 142/2b, 142/2d, 179/3, 226, 81, 82, 83, 86, 87, 88 ve 5326 sayılı kanunun 35.maddelerinden affa uğramış olsalar bile hüküm giymemiş olduğunu belirten adli sicil kaydı, SON 1AY ASLI veya BARKODLU E-Devlet çıktısı kabul edilecektir.)
d) Sürücü Belgesi fotokopisi
e) NOTER ONAYLI "Şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olduğu, sürekli icra ettiği ve aksi ispat edildiğinde ticari plakanın iptal edilmesine kabul beyan ve taahhüt ettiği ifadeli yazı",
f) İsteklinin Noter tasdikli imza beyannamesinin aslı veya noter tasdikli sureti,
g) İdari Şartname ile verilen “Adres Beyan Formu”nun doldurulmuş olması,
h) Vekalet olması halinde; başvuru belgelerine ek olarak vekaletname, vekalet alanın “Adli Sicil Kayıt Belgesi” son bir ay aslı veya barkodlu E-Devlet çıktısı, imza beyannamesi ve adres beyan formu sunması gerekmektedir.
B) Tüzel Kişiler İçin:
a) İhaleye girecek olan şirketin, son (6) ay içerisinde düzenlenmiş “Ticaret Sicil Tasdiknamesi” aslı,
b) “Şirket Ana Sözleşmesi” veya “Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi”.
c) İhaleye şirket adına girecek olanın “Nüfus Kayıt Örneği”,
d) İhaleye şirket adına girecek olan kişinin Adli Sicil Kaydı (5237 sayılı kanunun 103, 104,109, 188, 190, 191, 227, 142/1b, 142/1c, 142/2b, 142/2d, 179/3, 226, 81, 82, 83, 86, 87, 88 ve 5326 sayılı kanunun 35.maddelerinden affa uğramış olsalar bile hüküm giymemiş olduğunu belirten adli sicil kaydı, SON 1AY ASLI veya BARKODLU E-Devlet çıktısı kabul edilecektir.)
e) Şirketin “Vergi Levhası” fotokopisi,
f) Noter tasdikli imza sürküsü aslı veya noter tasdikli sureti,
g) İdari Şartname ile verilen “Adres Beyan Formu”nun doldurulmuş olması,
h) Vekalet olması halinde; başvuru belgelerine ek olarak vekaletname, vekalet alanın “Adli Sicil Kayıt Belgesi” son bir ay aslı veya barkodlu E-Devlet çıktısı, Noter tasdikli imza beyannamesinin aslı veya noter tasdikli sureti ve adres beyan formu sunması gerekmektedir.
- Ortak Belgeler:
- Mersin Büyükşehir Belediyesi Gelirler Şube Müdürlüğünden alınacak Borcu Yoktur yazısı,
- İdare şartname istekli tarafından imzalanarak teklif zarfında sunulacaktır.
- İhale girecek şahsın/tüzel kişinin hangi plakaya girecekse şartname alındı makbuzu ve geçici teminat bedeli belgesi.
4.3. Açık teklif usulüne göre ihaleler, isteklilerin ihale komisyonları önünde tekliflerini sözlü olarak belirtmeleri suretiyle yapılır. Ancak; istekliler ilanda belirtilen ihale saatine kadar komisyon başkanlığına ulaşmış olmak şartıyla, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun 37nci madde hükümlerine uygun olarak düzenleyecekleri tekliflerini iadeli taahhütlü bir mektupla da gönderebilirler. Teklif sahibi komisyonda hazır bulunmadığı takdirde posta ile gönderilen teklif son ve kesin teklif olarak kabul edilir.
4.4. İhaleyi kazanan isteklilerin Tahsis belgesi almadan önce getirecekleri belgeler:
A) Gerçek Kişiler İçin:
a) Yolcu taşımacılığı kapsamında şoförlük mesleğini seçmiş olduğunu belirten güncel “Oda Kayıt Belgesi’nin aslı,
b) Yolcu taşımacılığı kapsamında şoförlük mesleğini seçmiş olduğunu belirten, son (6) ay içerisinde düzenlenmiş “Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Tasdiknamesinin” aslı,
c) “Vergi Levhası” fotokopisi,
B) Tüzel Kişiler İçin:
a) İhaleye girecek olan şirket, odaya kayıtlı olmak şartıyla son bir (1) ay içerisinde düzenlenmiş, yolcu taşımacılığı faaliyetini belirten “Ticaret Odası Faaliyet Belgesi” aslı,
MADDE 5- İhalenin şekli, yeri
5.1. İhale Usulü: 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35/c (45.) maddesine göre Açık Teklif (Artırma) Usulü ile ihale edilecektir.
5.2. İhale Yeri: Camişerif mahallesi İsmet İnönü Bulvarı MBB Kongre ve Sergi Sarayı, Salon-1 Akdeniz/MERSİN
MADDE 6- Geçici teminat
6.1. İstekliler muhammen bedelin % 3'ü tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3'ünden az oranda geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılır. İstekli ihaleye hangi plaka için girdiğini geçici teminat üzerinde belirtmek zorundadır. Birden fazla plaka için giriyorsa her biri için ayrı ayrı geçici teminatlarında plakaların her birini belirtmeleri gerekmektedir.
6.2. Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, 08/10/2025 tarihinden önce olmamak üzere istekli tarafından belirlenir.
6.3. Kabul edilebilir bir geçici teminat ile birlikte verilmeyen teklifler, istenilen katılma şartlarının sağlanamadığı gerekçesiyle İdare tarafından değerlendirme dışı bırakılacaktır.
6.4. Teminat mektupları dışındaki teminatların Mersin Büyükşehir Belediyesi Mali Hizmetler Daire Başkanlığı Gelirler Şube Müdürlüğü / MERSİN veya Mersin Büyükşehir Belediyesi Vakıfbank Mersin Şubesi TR 56 0001 5001 5800 7287 3534 36 hesabına yatırılması ve makbuzlarının teklif zarfının içinde sunulması gerekir.
MADDE 7- İhalenin Yapılmasında İdarenin Yetkisi
7.1 İhale Komisyonu söz konusu ihaleyi yapıp yapmamakta ve uygun bedeli tespitte tamamen serbesttir.
7.2 İhalenin iptali halinde, verilmiş olan bütün başvurular reddedilmiş sayılır ve isteklilere iade edilir.
7.3 İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.
7.4 Yapılacak ihaleye katılacak şirketler rekabeti engelleyici bir durumların olmaması gerekmektedir. İhale sonucu ihaleyi alan şirket rekabeti engelleyici durumların varlığı ve tespiti halinde idare tek taraflı olarak ihaleyi fesh etme yetkisine sahiptir.
MADDE 8- İhalenin onayı:
8.1 İhale komisyonları tarafından alınan ihale kararları, ita amirlerince karar tarihinden itibaren en geç 15 işgünü içinde onaylanır veya iptal edilir. İta amirince karar iptal edilirse ihale hükümsüz sayılır.
8.2 İhale kararının onaylanması halinde tebligat evrakına ait mektubun posta ile tebliğ edildiği gün ya da tebligat evrakının istekliye imzası alınmak suretiyle tebliğ edildiği gün, kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır.
İstekli, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde bu şartnamede belirtilen ihale bedeli (ihale bedeli veya peşinat bedeli), basın ilan bedeli, damga vergisi gibi ihale masraflarını peşin ödeyecektir. Peşinat ve ihale masraflarının 15 gün içinde ödenmemesi durumunda 2886 Sayılı Kanunun 57. maddesi gereğince geçici teminat hiçbir ihtar ve hükme hacet kalmaksızın Belediyemiz bütçesine irat kaydedilecektir.
MADDE 9- 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 6. Maddesinde belirtilen kişiler bu ihaleye giremez.
MADDE 10- Uyuşmazlık halinde Mersin Mahkemeleri ve Mersin İcra Daireleri yetkilidir.
MADDE 11- Belediyemiz 2886 Sayılı Devlet İhale Kanununa tabi olup, İhale Komisyonu ve idare ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
MADDE 12- İhaleye katılan istekli şartnameyi okumuş ve kabullenmiş sayılır.
MADDE 13- İhaleye katılmak isteyenler her plaka için şartname ve sözleşme tasarısı almak zorundadır.